Wednesday, March 20, 2013

Menyembunyikan Serangan Di Kampung Utama




Askar penyerang utama adalah perkara yang paling penting untuk semua pemain penyerang besar. Dan itulah sebabnya ia adalah penting untuk menyembunyikan ia daripada sebarang ancaman musuh. Bagaimana untuk menyembunyikan perkampungan penyerang utama?

1. Mengaburkan nama kampung anda
Namakan kampung serangan utama anda seperti kampung-kampung lain yang biasa. Mengaburkan sama nama dengan kampung anda yang lain. Buat nama kampung anda berada dalam golongan kampung kecil anda. Mungkin kedudukannya pada giliran ke-5 atau bawah sekali. Jangan biarkan namanya mudah diingat.

2. Kurangkan Populasi
  • Mungkin boleh mengurangkan populasi kampung serangan utama anda. Populasi sekitar 500-800 adalah agak baik untuk kampung serangan utama. Jangan mendapatkan lebih tinggi daripada itu.
  • Tidak membina bidang sumber seperti tanah liat, besi atau kayu. Biarkan mereka di tahap 0 (kosong). Hanya up / membina tanaman.
  • Menjaga bangunan lain kekal rendah kecuali: berek, berek besar, kandang kuda, kandang kuda besar, bengkel, titik perhimpunan dan Tournament square. Bina sehingga ke tahap 20.
  • Musnahkan tukang besi jika anda sudah melatih semua unit penyerang anda ke tahap 20.
  • Membina 3 gudang sahaja, dan tinggalkan untuk gua.
  • Jika anda mahu memastikan populasi rendah, bina pasar pada tahap yang rendah seperti anda perlu. Anda boleh terus musnahkan pasar juga jika anda fikir anda tidak perlu untuk menghantar sumber dari kampung serangan utama anda. Ini sudah tentu akan membantu anda untuk jarang diserang ke kampung utama anda kerana pasar memberi populasi yang ketara.
  • Anda juga boleh musnahkan residen / istana di kampung serangan utama anda dalam usaha untuk mengurangkan populasi dan mendapatkan lebih banyak slot kosong untuk membina gua untuk memberi makan pasukan askar serangan utama anda. Pilihan ini mempunyai risiko, ia akan membuatkan kampung anda terdedah kepada akan ditawan. Tetapi jika anda fikir, anda sudah cukup baik untuk menyembunyikan tentera serangan utama anda, pilihan ini adalah bernilai yang perlu diambil.
3. Jangan terlalu gunakan tentera.
Menyembunyikan dengan cara tidak menggunakan tentera serangan utama anda begitu kerap. Jangan gunakan tentera serangan utama anda untuk menyerang, dan lain-lain peperangan yang tidak perlu. Gunakan mereka hanya untuk hitting WW (World Wonder) atau peperangan penting persekutuan anda. Ingat, apabila anda kerap menyerang, musuh boleh rekod kampung di mana askar anda keluar.

4. Sebarkan tentera serangan utama
Jangan bazirkan pasukan serangan utama anda dalam keadaan kelaparan. Sebarkan mereka ke kampung-kampung anda yang lain, jika anda tidak mampu untuk memantau tanaman selama 24 jam.

5. Peninjau
Letakkan beberapa peninjau di semua kampung-kampung anda, terutama di kampung-kampung yang mempunyai tentera serangan utama. Juga di oasis anda jika anda menggunakannya untuk meletak tentera serangan utama anda. Jangan biarkan musuh anda mengimbas tentera serangan utama anda tanpa diketahui anda.

6. Kampung rekaan
Tetapkan kampung anda yang lain sebagai kampung rekaan serangan utama anda. Gunakan beberapa nama "membunuh", buat ia dibahagian atas 3-10 (populasi) kalangan kampung anda. Sentiasa menggunakan kampung rekaan ini dalam mana-mana misi serangan atau serbuan.Tingkatkan populasi di kampung fiksyen/ rekaan.

7. Bersembunyi dari diimbas
Jika musuh anda mengimbas kampung anda untuk mencari perkampungan serangan utama anda, mereka akan cuba untuk mencari berek besar,dan great stable dalam kampung anda.Mereka akan melancarkan serangan palsu untuk semua kampung anda menggunakan catapult dengan dua bangunan tersebut sebagai sasaran.

Untuk menyembunyikan daripada imbasan ini, jika anda pasti bahawa musuh anda melancarkan serangan palsu, memusnahkan 2 bangunan tersebut sebelum serangan palsu itu tiba di kampung serangan utama anda, dan membinanya semula selepas serangan palsu dilakukan. Sudah tentu cara ini sangat mahal, tetapi saya lebih suka melakukan ini, mengelakkan kampung serangan utama saya diimbas dan kemudian saya perlu hadapi banyak gelombang serangan sebenar dari musuh.




Jika anda mempunyai idea lain, Sila kongsi di ruangan komen


0 comments:

Post a Comment