Friday, May 10, 2013

Strategi Bermain Travian Sebagai Puak Rom (UMUM)

Strategi Bermain Travian Sebagai Puak Rom







Mengapa pilih puak rom???

Puak Rom selalu dikatakan sebagai puak untuk pemain baru travian .Rom benar-benar mempunyai ciri-ciri yang lebih istimewa seperti pembinaan serentak bidang sumber dan bangunan. Rom menikmati kehebatan berkuasa infantri, infantri pertahanan, tarbil, dan senator. Rom mempunyai kekuatan tentera berkuda, , dan tarbil. Walau bagaimanapun, orang-orang Rom kekurangan dalam kelajuan, tentera yang sangat mahal bagi permulaan permainan, kadar penghasilan tentera per jam yang lambat dan pedagang yang membawa jumlah sumber yang sikit. Sudah tentu, tidak ada kaum adalah yang lebih baik, oleh itu jika anda bersedia untuk menerima kelemahan Rom untuk kebaikan mereka, maka orang-orang Rom adalah Puak untuk anda


So dah ade Puak bile nak mule???


Mase terbaik untuk mule bermain travian adalah PADA HARI KE 3,4 atau 5 SERVER.  MENGAPA??
sebabnye pada waktu itu kebanyakan pemain2 pro dah keluar daripada perlindungan pemain baru dan akan mule menyerang antara satu sama lain.anda pasti tidak mahu terperangkap di dalam peperangan antara pemain2 pro kan?


SO jom start main travian

1.Hari pertama

Hari pertama sudah bermula dan untuk 3 hari seterusnya anda mesti sentiasa online untuk uruskan akaun travian anda .hari pertama ikut sahaja arahan daripada pemberi tugasan dan mungkin lakukan beberapa pengembaraan untuk wira anda.itu saja untuk hari pertama.

2.Hari kedua

Pada tahap ini .anda sebagai pemain mungkin ada 3-5 askar biasa san seorang wira .hasil pendapatan dari lapangan sahaja tidak akan mencukupi jadi kite akan rompak untuk tambah pendapatan.TAPI JANGAN LANCARKAN SERANGAN TERHADAP KAMPUNG LAIN .INI AKAN MENYEBABKAN ANDA KEHILANGAN PERLINDUNGAN PEMAIN BARU.so nak serang sape??
Perhatikan di sekeliling kampung anda  perhatikan di oasis2 di sekeliling kampung anda.jika anda yang kosong dan tidak mempunyai askar alam .hantarkan askar anda ke sana mode serangan serbuan. Ini akan menambah pendapatan kampung anda hasil rompakan oasis.Teruskan rompakan oasis dan naikkan lapangan anda ke tahap 3 kesemuanya.

3.Hari ketiga

Pada hari ni anda sepatutnya mempunyai kesemua lapangan anda pada tahap 3 atau lebih .kalau boleh naikkan jumlah askar anda ke 10 orang.Pada penghujung hari ni anda akan kehilangan perlindungan pemain baru tapi disitulah keseronokan bermula .anda boleh menyerang kampung lain dan sedihnye mereka juga boleh menyerang anda.SO jikan anda diserang TOLONG NAIKKAN TAHAP GUA ANDA SUPAYA MEREKA TIDAK DAPAT MEROMPAK SUMBER ANDA.

Seminggu hingga 2 minggu Kemudian,

Pada tahap ni anda sepatutnye sudah mempunyai 50 orang askar dan lapangan tahap 5 kesemuanye kebanyakkan askar adalah untuk perlindungan dan merompak sahaja.jika anda sudah mencapai target diatas
teruskan usaha membina residen hingga tahap 10 dan latih peneroka .jikan anda mempunyai seorang rakan gaul dalam persekutuan anda hantar peneroka anda dalam mode serangan serbuan PASTIKAN RAKAN PUAK GAUL ANDA MEMPUNYAI PERANGKAP .dengan menghantar peneroka anda ke kampung dia ini akan menyebabkan peneroka anda terperangkap dalam perangkap dia dan berada dalam keadaan selamat.APABILA PENEROKA ANDA TERPERANGKAP DALAM PERANGKAP ,TIADA SERANGAN MUSUH BOLEH BUNUH PENEROKA ANDA JADI ANDA TIDAK AKAN KEHILANGAN PENEROKA ANDA YANG SANGAT2 MAHAL ITU.apabila dah cukup tiga orang peneroka anda boleh menghanter mereka ke satu kawasan kosong di peta dan mengasaskan kampung baru


DARI SINI ANDA SUDAH BERJAYA MENGASASKAN KAMPUNG KEDUA.TAHNIAH TAPI PERMAINAN TRAVIAN INI BELOM TAMAT LAGI.

teruskan membangun dia kampung pertama anda dan kampung kedua.membina lebih banyak kampung adalah penting untuk kekal maju dalam dunia permainan travian.

SEMOGA BERJAYA.











0 comments:

Post a Comment